Una important biblioteca i hemeroteca històrica amb obres de referència

L’arxiu té l’objectiu d’ampliar les propostes pedagògiques i de recerca del museu a través de la documentació escrita, gràfica i oral que recopila.
Arxiu_Historic_La_Energia-1024x801

Capçalera per emmarcar les accions de la societat La Energía, S. en C. fet per Alexandre Riquer, 1900. AHFGNF. Fotògraf: Pep Parer.

L’any 1987, el Consell d’Administració de Catalana de Gas va crear l’Arxiu Històric, testimoni de l’activitat i la tecnologia de l’empresa des de l’any 1843. A partir de l’any 2004, la Fundació Gas Natural Fenosa n’assumeix la preservació, la catalogació i la difusió. Actualment, l’Arxiu Històric se situa al Museu del Gas, seu de la Fundació Gas Natural Fenosa, amb l’objectiu d’ampliar les propostes pedagògiques i de recerca del museu a través de la documentació escrita, gràfica i oral que recopila.

L’Arxiu Històric ocupa més de 3.000 metres lineals de documentació que es distribueix entre uns 50 fons. Aquests fons corresponen a la societat principal (Gas Natural Fenosa) i a les societats filials adquirides al llarg dels anys. Entre la documentació es preserven fotografies, plànols, memòries, actes, escriptures o accions generades per l’empresa al llarg de més de 160 anys d’història. El fons documental de l’Arxiu Històric està catalogat i descrit d’acord amb la Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC).

L’arxiu disposa també d’una important biblioteca i hemeroteca històrica amb obres de referència.