El Museu

El Museu Bolarque va ser inaugurat el 1977 amb la missió de conservar el patrimoni industrial a través de la seva col·lecció, capaç de relatar la història del sector energètic del país.

Informació pràctica

• Horari de visites: De dilluns a diumenge, amb reserva prèvia.
  • Durada de la visita a la Central Hidroelèctrica i al Museu: 90 minuts.
  • Durada de l’activitat educativa: 90 minuts.
  • Entrada: 3 €. Entrada reduïda: 1,5 €.
  • Visita guiada: 30 € per grup.

Flyer visitant

On som

Fundació Gas Natural Fenosa

Museu Bolarque

Salto de Bolarque

19118 Almonacid de Zorita (Guadalajara)

Telèfon: 912 100 121

Programa educatiu

Sol·licita una visita guiada a l’antiga central hidroelèctrica de Bolarque i una activitat educativa segons el nivell dels teus alumnes.

El Museu, considerat un testimoni únic de la indústria elèctrica, destaca per la seva important tasca de difusió, concretament sobre el funcionament de la producció d’electricitat mitjançant la força de l’aigua. Des de 2016, l’equipament va reobrir les seves instal·lacions al públic després d’una remodelació museogràfica i va passar a ser gestionat per la Fundació Gas Natural Fenosa.

El Museu Bolarque ocupa l’edifici de l’antiga casa de màquines de la primera central hidroelèctrica de Bolarque, que es va ubicar al costat d’un antic molí molturador de cereal del segle XII. El projecte museològic va néixer els anys 70, quan el cap del Salto de Bolarque i el Sector Tajo, José María García de la Infanta, va tenir la visió de formar una col·lecció d’objectes a partir dels equips tècnics i la maquinària procedent de centrals que havien quedat en desús. En l’actualitat, la col·lecció del Museu Bolarque està formada per més de 1.000 peces, entre objectes i documents originals, mobiliari d’època i grans màquines. A més, destaca un important fons fotogràfic que mostra la construcció i el funcionament de la Central Hidroelèctrica del Salto de Bolarque.

L’exposició permanent del Museu Bolarque repassa la història de l’energia a través dels avanços tecnològics i de les transformacions en la societat i en la indústria. La visita s’organitza en tres grans blocs: el Bolarque humà i social, el Bolarque tecnològic i industrial; i acaba amb una reflexió sobre el futur de les energies, l’eficiència energètica i la sostenibilitat. La ubicació del Museu al peu del mateix complex hidroelèctric ofereix al visitant un paratge natural privilegiat, en la confluència dels rius Tajo i Guadiela, a Guadalajara.

El Museu Bolarque ofereix visites al públic general i a les escoles, amb reserva prèvia. Sol·licita’n la teva trucant al telèfon 912 100 121 o a través de l’adreça electrònica museobolarquefgnf_servicio@gasnaturalfenosa.com!