El Museu de l’Energia inaugura l’exposició “Hi jugues? Pensem en energia!”

IMG_4367 Actualitat

La mostra temporal, comissariada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, es podrà visitar des d’aquest divendres 10 de febrer fins al 2 de juliol.

Ponferrada serà el punt de partida de la itinerància de l’exposició, fora de la seu del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa a Sabadell (Barcelona).

El dissabte 11 i el diumenge 12 a les 12.00 hores tindran lloc els tallers “Experiments en família” vinculats a l’exposició.

La Fábrica de la Luz. El Museu de l’Energia inaugura l’exposició temporal “Hi jugues? Pensem en energia!”, comissariada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa. A l’acte d’inauguració de la mostra seran presents Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, i José Manuel Toral, delegat de Gas Natural Fenosa a Castella i Lleó i a Cantàbria.

La mostra, que es va exhibir a la seu del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa a Sabadell (Barcelona) del 17 de juny de 2015 al 31 d’agost de 2016, es podrà visitar fins al 2 de juliol al museu de Ponferrada. La proposta expositiva permet descobrir els secrets del gas i de l’electricitat com a fonts d’energia a través d’uns espais interactius amb experiments didàctics i divertits desenvolupats pel Museu del Gas i el divulgador científic Dani Jiménez.

Amb un enfocament didàctic, l’exposició permet experimentar la naturalesa, la creació i la distribució d’aquestes energies tan necessàries per a la nostra vida quotidiana. Així mateix, reflexiona sobre com es creava l’energia en el passat sense la tecnologia actual, sobre quines eines s’utilitzen actualment per produir energia i, perquè aquesta arribi a les llars, quin cost econòmic té l’energia i quins hàbits d’eficiència són necessaris per no malgastar-la.

Composta de mòduls interactius, la mostra permet experimentar amb l’energia sobre cinc seccions o temàtiques: “Elèctricament sorpresos” (sobre l’electricitat), “Gasosament atents” (sobre el gas natural), “Et comuniques gràcies a l’energia” (sobre el so), “Energia per viure” (sobre l’energia tèrmica que es desprèn el cos) i “El miracle de la luminescència” (sobre el fenomen de la fosforescència).

Vinculat a l’exposició, es desenvoluparà un intens programa didàctic que començarà amb el taller “Experiments en família” el dissabte 11 i el diumenge 12 les 12.00 hores. Adreçada a públic familiar, el preu de l’activitat és de 3 €, i per participar-hi cal inscriure-s’hi prèviament trucant al 987400800 o enviant un correu electrònic a guias@ciuden.es.