Una exposició mòbil que proposa aprendre què és l'energia i com podem consumir-la de forma responsable per a un desenvolupament sostenible de la societat

• Exposició mòbil que viatja per a tota la geografia espanyola
  • Contribueix al desenvolupament educatiu, ambiental i cultural de la societat
  • Equipament tecnològic format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia

El vehicle

El vehicle multimèdia en el qual viatja la mostra compta amb un motor dual de dièsel i de gas natural que genera entre un 15% i un 20% menys emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Aquesta característica del propi recinte, converteix el camió en part integrant dels continguts de l’exposició.

Al llarg dels seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil -que funciona com a aula educativa- acull un ampli equipament tecnològic format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de panells informatius en què es narra la història del gas i la seva arribada a les llars.

El vehicle en el qual viatja la mostra compta amb un motor dual de dièsel i de gas natural que genera entre un 15% i un 20% menys emissions de CO2 que un de gasoil

L'exposició

Es tracta d’una exposició on experimentar amb els continguts a través d’activitats pràctiques centrades en el propi visitant. Durant la visita es descobreix que no hi ha cap energia miracle i s’aprèn a gestionar la creixent demanda energètica d’un país fictici, per tal sensibilitzar sobre la importància de l’eficiència i el consum responsable. Finalment, l’Energytruck complementa la seva proposta amb una selecció de peces originals de la col·lecció del Museu del Gas.

Aquesta col·lecció està formada per 3.000 objectes catalogats relacionats amb el patrimoni del gas i l’electricitat. L’Energytruck ofereix vista gratuïta lliure o bé mitjançant grup. La proposta inclou una oferta educativa de tallers i activitats pedagògiques conduïdes per educadors especialitzats, adaptades a grups escolars d’Educació Infantil, Batxillerat i Cicles Formatius.

Ruta i més informació

DataProvínciaPoblacióUbicació
06-07/11/2017SaragossaFigueruelasGeneral Motors
08-09/11/2017BarcelonaBarcelonaCentre Comercial La Maquinista