La Fundació Gas Natural Fenosa i Sabadell Sona Jove presenten la tercera edició del cicle de música “Vermuts Embassa’t del Museu del Gas”

17.03.07MuseuGNFVermutsMusica063 Actualitat

Els cinc concerts que formen el cicle tindran lloc durant els caps de setmana d’abril al Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, com a part de la programació de la novena edició del Festival Embassa’t.

La Fundació enguany també acollirà el ‘Club Embassa’t del Museu del Gas’ i tindrà presència al Petit Embassa’t amb un stand propi que oferirà un taller infantil.

La directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, Eva Buch, el president de Sabadell Sona Jove, Arnau Solsona, i la cantant PAVVLA han presentat avui la tercera edició del cicle de concerts “Vermuts Embassa’t del Museu del Gas” que tindrà lloc durant els caps de setmana del mes d’abril al Mirador del Museu del Gas, en el marc de la col·laboració d’aquesta entitat organitzadora del Festival Embassa’t.

Entre glop i glop de vermut i en un context intimista, el públic podrà descobrir les millors propostes emergents autòctones amb una programació centrada en artistes femenines. La programació musical donarà a conèixer noves veus joves que estan irrompent amb fermesa en l’escena musical del país. Aquest cicle vol ser un aperitiu a la novena edició del Festival Embassa’t, que es celebrarà del 9 a l’11 de juny.

Amb aquesta iniciativa, la Fundació Gas Natural Fenosa pretén apropar la seva programació a nous públics més joves, perquè, segons ha manifestat la directora del Museu del Gas, Eva Buch, “les noves generacions reclamen establir relacions més actives amb les institucions culturals. I, al Museu del Gas, volem que la seva vinculació amb ells ja s’estableixi des del moment en què es programa, convertint-los en cocreadors de contingut”.

El president de Sabadell Sona Jove, Arnau Solsona, ha fet una crida a la col·laboració entre entitats per acostar la cultura als joves, perquè, tal com ha afirmat, “propostes com aquesta permeten que l’oferta del Festival Embassa’t estigui disponible per al públic al llarg de tot l’any. El cicle de música dinamitza el moviment musical del país i fa més accessibles propostes emergents de gran qualitat en el territori”.

En aquesta nova edició del cicle “Vermuts de l’Embassat”, el Museu del Gas acollirà cinc propostes estilísticament molt diverses:

Donallop + Marta Delmont
Diumenge 2 d’abril, a les 12 h

Donallop és un duet mallorquí de pop-folk format per Joana Pol i Pere Bestard, que ofereix cançons que, sense adonar-nos-en, ens atrapen suaument a través de les textures, els colors, les veus i els versos.

Marta Delmont forma part de l’equip de The Great Canyon capitanejat per Joana Serrat, un equip guanyador que aposta sense complexes per la cançó americana i el folk d’arrel més internacional feta des del cor de casa nostra.

Ariana Abecasis
Dissabte 8 d’abril, a les 12 h
Emissió en directe en el programa “Suplement” de Catalunya Ràdio

Ariana Abecasis és una cantant i pianista de La Seu d’Urgell que, després d’anys com a música clàssica, s’ha decidit a publicar el seu primer disc de pop. “Philosophades” és un recull de cançons reflexives i pausades que apunten a un ressorgiment personal des d’un ferm optimisme.

PAVVLA + Jo Jet i Maria Ribot
Diumenge 9 d’abril, a les 12 h

PAVVLA és el projecte musical de Paula Jornet, cara coneguda pels culebrots de TV3 que ha debutat amb el seu àlbum “Creatures”. Sens dubte, es tracta de la revelació d’enguany, avalada per crítics i públic.

Jo Jet i Maria Ribot és un duet de Manresa que presenta el seu darrer treball, que porta per títol “Lliure o descansar”. Un directe sensible, emocionant i autèntic, a guitarra i veus, que donen com a resultat un so independent i magnètic.

Renaldo i Clara
Diumenge 23 d’abril, a les 12 h
Activitat gratuïta a la plaça del Gas, oberta a tothom.

Des de Lleida, Clara Viñals i la seva banda ens canten veritats com punys però amb unes melodies plenes de llum i un pop que no ens podrem treure del cap. El seu segon elapé “Els Afores” és un dels discs més refrescants d’aquest 2017.

Màia + Aloha Bennets
Diumenge 30 d’abril, a les 12 h

La Marina Prades i en Gus Wallin formen una de les propostes més recents del pop-folk melòdic en català. Bevent de diverses influències modernes i clàssiques, Màia aposta per un pop elegant i instrumentalment ric i detallista.

Aloha Bennets és un combo femení del Baix Llobregat que ha publicat el seu primer EP “Varadero”, amb el que volen fer-se un lloc dins l’escena indie de Barcelona.

Les entrades del cicle tenen un preu de 5 euros per sessió i inclouen dret a consumició. Es podran adquirir a través del web www.embassat.com i a la Fundació Gas Natural Fenosa una hora abans de l’inici de cada espectacle.

Durant el mes de juliol, la Fundació Gas Natural Fenosa també acollirà el Club Embassa’t del Museu del Gas. El cicle de concerts al vespre tindrà lloc tots els dijous del mes, a les 21:00h, al Mirador del Museu i presentarà propostes d’un estil fresc i nocturn per les caloroses nits d’estiu. A banda, el Museu del Gas també tindrà presència dins del festival Petit Embassa’t amb un stand propi que oferirà un taller infantil.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada l’any 1992 per Gas Natural Fenosa, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l’eficiència energètica i la innovació tecnològica en l’àmbit de l’energia de forma coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals dirigides a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Així mateix, duu a terme un programa d’ajuda a l’exportació dirigit a petites i mitjanes empreses. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, Argentina, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, Marroc, Itàlia, Moldàvia i Sud-àfrica.

El Museu del Gas és un centre cultural que combina l’exposició permanent amb l’organització d’exposicions i conferències, un programa educatiu per a escoles, activitats per a tots els públics i cicles de cinema i música.

Sabadell Sona Jove

Sabadell Sona Jove va néixer amb la clara vocació de projectar artistes i promoure l’escena musical emergent a la ciutat de Sabadell. És per això que l’any 2009 l’associació impulsa la primera edició de l’Embassa’t (Festival Independent del Vallès), una cita ja consolidada en el calendari de festivals musicals a Catalunya.

L’Embassa’t suposa més que una trobada musical per la ciutat de Sabadell. Es tracta d’un cap de setmana on predomina la cultura, es busca promocionar el teixit associatiu i dinamitzar el comerç del centre de la ciutat.