camara_detalle

The Cantilever

El Cantilever era un aparell d’ampliació d’imatges, dissenyat i fabricat per l’inventor William Hume, a Edimburg el 1890. Aquest gasodomèstic, del qual es conserva un exemplar a la col·lecció del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, permetia l’ampliació d’imatges per projectar-les en una superfície o imprimir-les sobre paper fotogràfic.

Anteriors

• Percolateur. Cafetera per a la indústria hotelera
    percolateur_home

La cafetera Percolateur és un gasodomèstic de començant del segle XX que es va fabricar per a l’ús hoteler a la ciutat francesa d’Avinyó. Aquesta cafetera contenia l’aigua que s’escalfava des de la part inferior mitjançant una intensa flama de gas.

• Fornet número III de Corberó
    hornillo_home

Fornet fabricat per l’empresa Corberó el 1930. Un objecte com aquest, que servia per cuinar o escalfar de manera més ràpida i segura, es va introduir fàcilment a les llars, doncs tenia un preu molt econòmic.

• Escalfador d'aigua
    calentador_home

A mitjans del segle XIX, el gas va començar a utilitzar-se per escalfar l’aigua per a usos sanitaris. En els seus inicis, el funcionament dels escalfadors d’aigua es realitzava mitjançant els gasos de la combustió del gas en un cremador.

• Torradora de fruits secs
    tostadora_frutos

Actualment que un sol electrodomèstic ens ofereixi la màxima versatilitat es contempla positivament, però anys enrere això no era freqüent i de fet existien aparells amb una funció específica.

• Estufa radiador ``Art Noveau`` model 88
    radiador_home

Presentem una estufa radiador de la col·lecció. És un model singular i molt bonic que apareixia al catàleg de 1905 de l’empresa Garnier&Cie de Lyon, amb el nom de Radiateur “Art Noveau”.

• El fanal de Bray
    farola_home

Aquest fanal de forma rodona és únic en el món de fanals. Per a la majoria de nosaltres és una raresa doncs fins ara, no es té notícia que alguna vegada hagi lluït en algun lloc del país. Va il·luminar espais i llocs públics de vàries ciutats europees i nord americanes.

• La planxa de gas
    plancha_home

En la col·lecció del Museu del Gas tresoregem un gran nombre de planxes, però aquesta que presentem avui és l’única que conserva el tub que es connectava a la xarxa de gas, per la qual cosa es converteix en una peça molt especial.

• El comptador de gas
    contador

Aquest és un exemplar de comptador de gas de pagament de principis del segle XX. Aquest comptador el podeu trobar a la vitrina de la planta –1 del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, on està exposat de manera permanent.

• El ventilador de gas
    ventilador_home

Aquest model no va arribar mai a ser comercialitzat, va ser presentat per un estudiant d’enginyeria a la companyia el primer terç del segle XX. El seu origen ve dels egipcis i de l’antiga Grècia, com objecte amb forma de palmeta.

• Maqueta Torre de les Aigües
    Torre_Agua_home

Aquesta maqueta representa un dels edificis més emblemàtics de Gas Natural Fenosa. Construïda per Jordi Miñana, treballador de l’empresa i maquetista de vocació, va ser cedida l’abril de 1993.

• Calculadora Astra
    registradora_home

Aquesta objecte, malgrat que ara ens sembli un objecte obsolet en la seva època, va ser la revolució de les calculadores. Es tracta d’una calculadora manual adaptada, el nucli és de ferro i la carcassa de baquelita negra.

• Llum de taula
    lampara_home

Aquesta peça és, sens dubte, una obra amb doble finalitat. Es tracta d’un llum de taula de gas que, a més de tenir la funció de fer llum, és una peça artística excepcional que decora qualsevol ambient.

• Fogons dobles
    hornillo_home

Aquest és un dels primers fogons dobles del mercat. Es tracta d’una cuina amb fogons circulars. El tipus de cremador és simple en forma de pipa i té dues claus per al gas.

• Cafetera industrial
    lapiezadelmes

La peça complia la funció de mantenir el cafè ben calent. Es tracta d’un objecte que data dels volts de 1900, que haguéssim pogut trobar en una cafeteria d’estil dels 4 Gats de París o Barcelona.