El Museu del Gas esdevé “La Fàbrica dels desitjos” de la mà de l’escriptor i director teatral Marc Artigau

fabrica-desitjos-2017-rdp Actualitat

“La Fàbrica dels desitjos”, oberta del 27 de desembre al 4 de gener, es consolida com a activitat que permet reviure la tradició del Nadal mitjançant els valors de l’eficiència, la sostenibilitat i el patrimoni industrial.

La proposta d’enguany compta amb l’autoria i la direcció artística de l’escriptor Marc Artigau, així com de la interpretació de reconeguts actors de l’escena catalana.

El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa presenta, per segon any consecutiu la iniciativa “La Fàbrica dels desitjos”, una activitat dirigida al públic infantil i familiar, que permet reviure la tradició del Nadal a Sabadell mitjançant els valors de l’eficiència, la sostenibilitat i el patrimoni industrial. L’edició d’enguany tindrà lloc del 27 de desembre al 4 de gener.

“La Fàbrica dels desitjos del Museu del Gas” oferirà als més petits la possibilitat de convertir-se en els protagonistes d’una aventura plena de màgia i de misteri, en família. Durant nou jornades, el Museu del Gas es transformarà en una gran fàbrica, conduïda pels patges de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient. A través d’una visita en grups de 25 persones, el públic familiar s’endinsarà en un univers fascinant en el qual els més petits ajudaran en les tasques encomanades a la colla d’Orient per tal d’aconseguir un Nadal bo per a tothom. L’activitat estarà conduïda per personatges que acompanyaran als visitants al llarg d’un recorregut teatralitzat, en el qual els participants podran expressar els seus desitjos.

En la seva segona edició, “La fàbrica dels desitjos del Museu del Gas” compta amb la direcció dramatúrgica i la guionització de l’escriptor i director teatral Marc Artigau (coautor de la novel·la recentment publicada Un home cau). Així mateix, tindrà la direcció escenogràfica i el disseny de vestuari d’Albert Pascual de la companyia de teatre La Calòrica (guardonada en els Premis Butaca 2017), i la interpretació dels actors Aitor Galisteo, Queralt Cassassayas, Clara de Ramon, Marc Rius, Anna Farriol i Josep Puig.

La directora del Museu del Gas, Eva Buch, ha afirmat que “l’experiència de l’any passat, que va comptar amb la participació de 3.000 persones, va ser tan bona que novament, durant aquestes properes festes, el museu es convertirà en espai de treball dels Reis Mags d’Orient. El nostre equipament museístic, mitjançant l’exposició permanent, esdevindrà un lloc d’acollida per a la delegació d’Orient i nosaltres estem més que contents de deixar-los les claus”.

Segons Marc Artigau “les famílies que s’endinsin en La fàbrica dels desitjos gaudiran d’una hora de viatge per viure, per riure, per conèixer i per emocionar-se”. L’experiència d’enguany compta amb una revisió de guió i de personatges amb l’objectiu d’oferir, des d’un refugi de pensament contemporani com és un museu, un diàleg entre passat i futur. “A través del descobriment d’invents antics, del coneixement de com funcionaven velles fonts d’energia, o de la descoberta de nous enginys que ens apropen al misteri de la vida, ens adonem com la curiositat, el talent i la innovació són els motors que fan avançar la societat i la cultura humana”, apunta Artigau.

Una proposta amb visió social

Un any més, “La fàbrica dels desitjos” aposta per mantenir l’accés lliure, amb l’objectiu de facilitar la participació de totes les famílies. Enguany, l’activitat del Museu del Gas oferirà un espai per donar els llibres i contes que els infants ja no fan servir i que podrien reutilitzar-se. En la finalització de l’activitat, la recaptació es donarà a diverses organitzacions de caire social, que promouen l’accés a la cultura i a l’educació als col·lectius vulnerables.

L’entrada a “La Fàbrica dels desitjos” serà gratuïta. Per tal de garantir accés a les visites, es recomana la reserva de plaça a través del correu electrònic reservaactivitats@gasnaturalfenosa.com o bé del telèfon 934 129 640.