El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa celebra el seu cinquè aniversari amb una festa a la Plaça del Gas de Sabadell

170129-MDGas 5é Aniv BAIXA 056 Actualitat

Aquest esdeveniment, organitzat per la Fundació Gas Natural Fenosa, tindrà lloc aquest diumenge, 29 de gener, a les 11:30 h, i oferirà un espectacle d’animació infantil a càrrec del músic Pep López.  Durant l’any 2016, el Museu del Gas ha obtingut 135.540 usuaris, un 12% més que l’any anterior, tant a la seva seu deMés informació

• Aquest esdeveniment, organitzat per la Fundació Gas Natural Fenosa, tindrà lloc aquest diumenge, 29 de gener, a les 11:30 h, i oferirà un espectacle d’animació infantil a càrrec del músic Pep López.
  • Durant l’any 2016, el Museu del Gas ha obtingut 135.540 usuaris, un 12% més que l’any anterior, tant a la seva seu de Sabadell com a través de les activitats que ha organitzat en altres localitats.
  • Des de la seva inauguració l’any 2012, prop de 500.000 persones han visitat el Museu o han participat de les seves activitats programades.

El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa celebrarà el seu cinquè aniversari amb una festa a la plaça del Gas de Sabadell, que tindrà lloc aquest diumenge, 29 de gener, a les 11:30h. L’esdeveniment inclourà un espectacle d’animació infantil a càrrec del músic Pep López, una xocolatada i d’altres sorpreses.

El Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa combina l’exposició permanent amb l’organització d’exposicions i conferències, un programa educatiu per a escoles, activitats i jocs infantils i cicles de cinema i música.

Prop de 500.000 usuaris en 5 anys

Des de la seva inauguració l’any 2012, el Museu del Gas ha obtingut prop de 500.000 usuaris, tant a la seva seu de Sabadell com a través de les activitats que ha organitzat en altres localitats. “El nostre equipament cultural destaca per la seva aposta de promoció de la cultura, tot donant suport a diverses propostes, com és la col·laboració amb el Festival Embassa’t, i d’altres de producció pròpia, com són el cicle de cinema “Pel·lis en família”, la programació musical dels “Vermuts de l’Embassa’t” o l’activitat familiar “La Fàbrica dels desitjos”, ha destacat la directora del Museu del Gas, Eva Buch.

El Museu del Gas també vetlla per la preservació, l’estudi i la difusió de la seva col·lecció i de l’Arxiu Històric de la Fundació Gas Natural Fenosa que, amb més de 3.000 metres de prestatgeria catalogada, representa un dels arxius d’empresa més significatius del país. A més, conscient de la importància del seu fons, el Museu del Gas ofereix les seves exposicions en itinerància a altres equipaments d’Espanya.

Un 12% més d’usuaris el 2016

Durant l’any 2016, cinquè any d’obertura al públic, el Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa ha obtingut 135.540 usuaris: 34.629 persones han visitat el Museu del Gas a la seva seu a Sabadell, i 100.911 persones ho han fet a través de les diverses activitats organitzades en altres localitats. Aquesta xifra significa un augment d’un 12% respecte a l’any anterior.

“El creixement d’usuaris fora de l’equipament del Museu del Gas s’ha produït gràcies a la programació d’activitats especials fora del museu, així com a la itinerància d’exposicions pròpies a altres institucions espanyoles”, ha remarcat l’Eva Buch, la directora de l’equipament. Durant el 2016, l’exposició “La bellesa de la màquina. Fotografia industrial de Ramon de Baños (1890-1980)” s’ha exhibit a les sales del Centre Cívic de Port de Sagunt. Per la seva part, l’exposició “Energia” va itinerar al Centre Cívic L’Estació de El Vendrell, a la Biblioteca Antoni Comas de Mataró i a l’Espai Provença de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, a Barcelona.

Amb la finalitat que la proposta del Museu del Gas sigui accessible a més municipis, durant el 2016 l’equipament ha impulsat la itinerància de l’exposició Energytruck. Aquesta mostra mòbil ha recorregut més de 100 localitats de la geografia espanyola, en un camió amb un motor dual de gas natural, amb l’objectiu de traslladar a la societat què és l’energia i com podem consumir-la de manera responsable.

Pel que fa a les activitats educatives, la millora constant de l’oferta de tallers pedagògics, el recorregut de l’Energytruck i el reconeixement del segell de qualitat pedagògica de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, ha fet possible l’augment i la fidelització d’alumnes de tots els nivells educatius. Així, més de 43.278 escolars de tot Espanya van participar durant el curs 2015/2016 a les activitats pedagògiques organitzades pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, que va tancar el curs amb un increment del 66% en el nombre d’alumnes participants en el seu programa educatiu.