Visites i programa d'activitats educatives de la Central Hidroelèctrica i del Museu Bolarque

Com funciona una central hidroelèctrica? Com es genera electricitat i com es transporta a les nostres cases? Quins canvis va provocar l’arribada de l’electricitat en la societat i en la indústria?

Al llarg de l’itinerari pel complex de la Central Hidroelèctrica de Bolarque, ubicat a un paratge natural privilegiat, descobrim en primera persona el procés de producció, generació, transformació i transport de l’energia elèctrica. La visita es complementa al Museu de Bolarque, que mostra un recorregut històric pel sector energètic a través de maquinària i de documents originals de diferents èpoques.

La Central Hidroelèctrica i el Museu Bolarque presenten una oferta nova d’activitats educatives sobre energia, tecnologia i història per a alumnes d’educació primària i secundària. Els tallers ofereixen les eines necessàries perquè els estudiants aprenguin els secrets de l’energia de manera dinàmica, participativa i contextualitzada. El Museu Bolarque ocupa l’edifici de l’antiga casa de màquines de la primera central hidroelèctrica de Bolarque, que es va ubicar al costat d’un antic molí molturador de cereal del segle XII. L’exposició permanent repassa la història de l’energia a través dels avanços tecnològics i de les transformacions en la societat i en la indústria. El recorregut acaba amb una reflexió sobre el futur de les energies, l’eficiència energètica i la sostenibilitat.

Per sol·licitar més informació sobre la visita o concertar reserva de tallers educatius previstos per al curs 2016/2017, els centres escolars interessats hauran de contactar directament amb el Museu Bolarque al telèfon 912 100 121 o a través de l’adreça electrònica: museobolarquefgnf@gasnaturalfenosa.com

Informació i reserves

Fundación Gas Natural Fenosa

Museu Bolarque