L’alumnat s’endinsarà en una missió secreta plantejada amb dinàmiques de participació basades en els jocs d’escapada (room escape). Durant l’activitat han de superar enigmes i desafiaments per equips per resoldre el repte col·lectiu: trobar i protegir el maletí que conté una fórmula secreta per fer front a les necessitats energètiques del futur. A partir de les diferents proves coneixeran què és el gas natural i quines són les seves propietats, i reflexionaran entorn al canvi climàtic, la contaminació atmosfèrica i el mix energètic, alhora que aprendran bones pràctiques d’eficiència energètica.

Es tracta d’una activitat participativa que aplica tècniques de deducció i incorpora eines digitals de realitat virtual i realitat augmentada i desenvolupa les intel·ligències múltiples de l’alumnat. Consulta el calendari de la itinerància i sol·licita l’activitat al teu centre educatiu, anima’t a participar!

“Durant anys, un equip de científics ha treballat en secret per desenvolupar una fórmula amb la qual satisfer la nostra necessitat energètica sense alterar la disponibilitat de recursos naturals. Però sobtadament abandonen el laboratori deixant un inquietant missatge on demanen ajuda per a protegir la seva investigació i donar-la a conèixer al món … Sereu capaços d’ajudar-los? “

Dades pràctiques

• Nivells: educació secundària (de 1r a 4t).
  • Duració: 60min.
  • Espai: aula polivalent.
  • Alumnes: 25 – 30.

Informació i reserves

PDF activitat educativa
  • Activitat basada en els jocs d’escapada (room escape)

• Metodologia participativa i de deducció

• Aprenentatge sobre el gas natural i el mix energètic

• Ensenyament sobre bones pràctiques d’eficiència energètica

• Desenvolupament de les intel·ligències múltiples

• Incorporació d’eines digitals, realitat virtual i realitat augmentada

Concurs de bones pràctiques amb realitat virtual

T’agradaria que el teu institut guanyés una impressora 3D? Si has participat en l’activitat ‘Un futur millor, en mans de tots’ amb la teva classe, t’animem a veure el vídeo de realitat virtual sobre bones pràctiques d’eficiència energètica a casa i a participar en el concurs.

Com pots participar-hi?

1. Descarrega’t l’aplicació ‘Fungastic’ i míra-la amb el cardboard que et vam donar en acabar l’activitat (en preparació).
2. Omple el formulari que trobaràs a continuació per sumar registres a favor de la teva escola.
3. L’escola d’una mateixa comunitat autònoma que més inscripcions tingui, guanyarà una impressora 3D.

Consulta les bases legals del concurs (en preparació).

• De conformitat amb el que estableix el Reglament General de Protecció de Dades i la resta de normativa aplicable en protecció de dades, l'informem del tractament de les seves dades per part del responsable del mateix, Fundació Gas Natural Fenosa, amb domicili en Av. San Luis nº 77, Madrid 28033, per gestionar els formularis i sol·licituds de la pàgina web. Vostè té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, limitar el seu tractament, oposar-se al tractament i exercir el seu dret a la portabilitat de les dades de caràcter personal, en qualsevol moment dirigint-se al Delegat de Protecció de Dades situat a Plaça del Gas núm 1 - 08003 Barcelona amb la referència "Sol·licitud Protecció de Dades - Fundació" oa l'adreça de correu dpd-dpo@gasnaturalfenosa.com, adjuntant una còpia del document que acrediti la seva identitat (DNI / NIE). Li aconsellem consulteu informació detallada sobre protecció de dades disponible al nostre web http://www.fundaciongasnaturalfenosa.org/ca/nota-legal/ o sol·licitant el seu enviament per correu electrònic.